ΕΡ.: Τί πρέπει νὰ κάνουμε γιὰ νὰ κατανοοῦμε τὴν Ἁγία Γραφή;
ΑΠ.: Γιὰ τὴν κατανόηση τῆς Γραφῆς δὲν χρειάζεται τόσο ἢ μελέτη ἑρμηνευτικῶν ὑπομνημάτων oσο ἢ κάθαρση τῆς καρδιᾶς ἀπὸ τὰ πάθη. Γι' αὐτὸ ὃ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακας γράφει: «Νὰ ἐπιδιώκεις νὰ φωτίζεσαι πάνω στὰ λόγια της Γραφῆς, ποῦ εἶναι λόγια πνευματικῆς ὑγείας, περισσότερο μὲ τοὺς ἀσκητικοὺς κόπους παρὰ μὲ τὰ βιβλία». "Ὅσο ὃ ἄνθρωπος, μὲ τὸν πνευματικό του ἀγώνα καὶ μὲ τὴ βοήθεια τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ, καθαρίζεται ἀπὸ τὰ πάθη, τόσο ὃ νοῦς τοῦ φωτίζεται καὶ κατανοεῖ ἐκεῖνα ποῦ τοῦ ἦταν πρῶτα ἀκατανόητα. Τὰ ἱερὰ κείμενα, βλέπετε, γράφτηκαν ὄχι γιὰ νὰ μένουν ἄγνωστα σ' ἐμᾶς καὶ ἀπρόσιτα, ἀλλὰ γιὰ νὰ μᾶς γίνονται γνωστὰ καὶ νὰ μᾶς ὠφελοῦν ψυχικά. Δὲν τὰ κατανοοῦμε, ὅμως, ἐπειδὴ ὃ νοῦς μᾶς εἶναι σκοτισμένος ἀπὸ τὰ πάθη. Ξαναβρίσκοντας τὴ φυσική μας κατάσταση, ποῦ εἶναι ἢ κατάσταση τῆς ἀπάθειας, ἀποκτοῦμε ὑγιῆ καὶ καθαρὸ νοῦ, φωτιζόμαστε ἀπὸ τὸ "Ἅγιο Πνεῦμα καὶ κατανοοῦμε τὶς Γραφές.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
ΕΚΔ: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2007
ΑΠ.: Γιὰ τὴν κατανόηση τῆς Γραφῆς δὲν χρειάζεται τόσο ἢ μελέτη ἑρμηνευτικῶν ὑπομνημάτων oσο ἢ κάθαρση τῆς καρδιᾶς ἀπὸ τὰ πάθη. Γι' αὐτὸ ὃ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακας γράφει: «Νὰ ἐπιδιώκεις νὰ φωτίζεσαι πάνω στὰ λόγια της Γραφῆς, ποῦ εἶναι λόγια πνευματικῆς ὑγείας, περισσότερο μὲ τοὺς ἀσκητικοὺς κόπους παρὰ μὲ τὰ βιβλία». "Ὅσο ὃ ἄνθρωπος, μὲ τὸν πνευματικό του ἀγώνα καὶ μὲ τὴ βοήθεια τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ, καθαρίζεται ἀπὸ τὰ πάθη, τόσο ὃ νοῦς τοῦ φωτίζεται καὶ κατανοεῖ ἐκεῖνα ποῦ τοῦ ἦταν πρῶτα ἀκατανόητα. Τὰ ἱερὰ κείμενα, βλέπετε, γράφτηκαν ὄχι γιὰ νὰ μένουν ἄγνωστα σ' ἐμᾶς καὶ ἀπρόσιτα, ἀλλὰ γιὰ νὰ μᾶς γίνονται γνωστὰ καὶ νὰ μᾶς ὠφελοῦν ψυχικά. Δὲν τὰ κατανοοῦμε, ὅμως, ἐπειδὴ ὃ νοῦς μᾶς εἶναι σκοτισμένος ἀπὸ τὰ πάθη. Ξαναβρίσκοντας τὴ φυσική μας κατάσταση, ποῦ εἶναι ἢ κατάσταση τῆς ἀπάθειας, ἀποκτοῦμε ὑγιῆ καὶ καθαρὸ νοῦ, φωτιζόμαστε ἀπὸ τὸ "Ἅγιο Πνεῦμα καὶ κατανοοῦμε τὶς Γραφές.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
ΕΚΔ: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2007
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου